wtorek, 23 października 2012

Karteczka z tagami...

Witajcie Kochani !!

W tym tygodniu chciałabym pokazać Wam kursik na kartkę inną niż wszystkie.
Jeśli znudziły Wam się podstawowe formy karteczek - kwadraty i prostokąty - przedstawiam Wam niezwykła i ciekawą kartkę z kieszonkami na Tagi.

Przygotowujemy :
- dwie różne kartki papieru 30x30 cm.......u mnie to będą Niewinność 041 
- nożyczki, linijka i taśma dwustronna
- ozdoby potrzebne do wykończenia kartki i tu panuje pełna dowolność

I zaczynamy :
1. Z dwóch różnych papierów odcinamy 10 cm paski.
Powinny nam wyjść paski o wymiarach 10x30 cm.

2. Następnie na lewej stronie papieru odmierzamy 3 kwadraty.
Boczne kwadraty dzielimy na pół pod skosem tak aby wyszły nam idealnie równe trójkąty.
Zewnętrzne trójkąty (te zakreskowane) odcinamy.
Powinien powstać nam kształt trapezu.
Trójkątne skrzydełka zaginamy do środka.

3. Brzegi trapezu można potuszować. Ja postrzępiłam je nożyczkami.
Nakładamy trapezy na siebie, tak jak to widać na zdjęciu i sklejamy je ze sobą.
UWAGA: spróbujcie zgiąć skrzydełka do środka, bo po sklejeniu może się okazać, że zbyt wysoko przykleiłyśmy górę przez co trójkątne zakładki dolnego trapezu nie będą się nakładać na górny trapez.

4. Na tym etapie wiemy jakie wymiary ma środek kartki - u mnie środek ma 10x14 cm.
Z papieru ozdobnego wycinamy środek i przyklejamy go.
UWAGA: Sprawdźmy czy środek nie jest za duży. Jeśli prostokąt jest za duży docinamy go tak aby krawędzie mogły się swobodnie zamknąć.
Na doły skrzydełek przyklejamy wąski pasek taśmy dwustronnej.

5. Następnie sklejamy - najpierw górne potem dolne skrzydełka.
Tak jak na zdjęciach.

Otrzymujemy gotową bazę.

6. Przygotowujemy 3 Tagi. Jeden większy i 2 mniejsze.
Sprawdzamy czy tagi zmieszczą się do naszych kieszonek.

7. Ozdabiamy tagi i kartkę według własnych upodobań.
I gotowe.

Tak prezentuje się moja wykończona już kartka.
Jeden tag zostawiłam pusty, na wypisanie od kogo jest kartka.


Mam nadzieję, że tym kursem zainspirowałam Was do stworzenia własnych wersji kartki.
Zachęcam do wklejania linków z Waszymi pracami w komentarzach.
Z miłą chęcią podpatrzę Wasze interpretacje.


12 komentarzy:

  1. Super pomysł, na pewno wykorzystam ten kursik.

    OdpowiedzUsuń
  2. pomysł wcale nie taki fajny. On jest po prostu genialny. Bardzo mnie zainspirował do stworzenia nowej pracy, która niebawem pokaże na blogu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny kurs i kartka idealna jak potrzeba więcej miejsca na życzenia i np podpisy :d już wiem dla kogo ten rodzaj kartki wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo się cieszę że kursik przypadł Wam do gustu :) Już nie mogę się doczekać kiedy zobaczę Wasze prace.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna kartka dla tych, którzy - tak jak ja - piszą bliskim długie życzenia od serca. Na pewno wykorzystam :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super kursik :)) bardzo fajny pomysł na pewno go kiedyś wykorzystam :))

    OdpowiedzUsuń
  7. REWELACJA!!! GENIALNY kursik! Z pewnością wykorzystam!!! :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny kurs! Z checia kiedys wykorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za wszystkie Wasze komentarze :)