niedziela, 12 kwietnia 2015

Dodatki do kartki w stylu "eco"- foto kurs

Ostatnio zainspirował mnie styl eco w scrapbookingu. Wykorzystuję w swoich pracach więcej materiałów z odzysku. Może i Wy zastanawiacie się co zrobić z niepotrzebnymi ścinkami papierów, papierem craft lub innymi przydasiami. Oto parę prostych trików, na fajne dodatki do kartek.


Do przygotowania pierwszego dodatku potrzebujemy:
akrylową farbkę, klej, gąbeczkę do cieniowania, sznurek, ścinki papierów- wykrojnik lub dziurkacz kółko w dwóch rozmiarach.




Mniejszym wykrojnikiem/dziurkaczem wycinamy wybrany motyw. Większe koło smarujemy klejem.


Naklejamy mniejszy element na większy



...i obtaczamy sznurkiem 


Powstaje coś na kształt buttonu


- ja dodatkowo cieniuję go farbką akrylową


Oto gotowe malizny :


Często zostają mi skrawki papierów po wycinaniu dziurkaczami lub wykrojnikami.
Z tych niewielkich można zrobić tagi. Podkleić je innym kawałkiem papieru np. na kosteczki 3D co nada im efektu przestrzenności, bądź zwykłym klejem. Fajnie wyglądają te z papieru craftowego.


Zaokrąglam rogi na takim skrawku :


Na środku naklejam kółko


Robię dziurkę


Przewiązuję sznurkiem


 podklejam innym kawałkiem:



I już jest coś innego :)


Tu jeszcze mania cieniowania :)


Gotowy tag:


Rafię i sznurek wykorzystuję do produkcji mini wianków na kartki:
Kółko wycinam za pomocą wykrojników w sposób widoczny na zdjęciu:



Podklejam rafię i obtaczam:


Tu dodatkowo obtoczyłam jeszcze sznurkiem :) i pocieniowałam oczywiście !


Gotowe eko dodatki:


A tu prezentacja na kartce. Świetnie prezentują się z kontrastowymi kolorami :)



Wykorzystałam:




10 komentarzy:

Dziękujemy za wszystkie Wasze komentarze :)