sobota, 30 marca 2013

kartka kopertówka :)

Witam serdecznie i przedświątecznie :)

Ja dziś znowu w klimacie nie-świątecznym ;) Chciałam Was zaprosić do wspólnego wykonania kartki - kopertówki. Z pół roku temu trafiłam na kursik przygotowany przez Brises, na którym to stawiałam swoje pierwsze kroki w "walce" z kopertówką :) Dziś przedstawiam kurs z inspiracją prekursorki, ale z moimi delikatnymi modyfikacjami :) Zapraszam :)



Do wykonania bazy potrzebujesz:
- papieru 30x30 cm
- nożyczki, klej, linijka, ołówek
- bigownica lub kość introligatorska
- wstążka.
 
No to zaczynamy :)
1. na lewej stronie papieru zaznaczamy ołówkiem punktami środki każdego z boków papieru, a następnie łączymy je ze sobą tak jak na rys.1; plus rysujemy linię po przekątnej (kolor różowy); powstaje nam kształt zaznaczony na szaro - wycinamy go :)
2. tak wygląda odcięty fragment, który zostanie później użyty do oklejenia całości; w tym momencie ja np obszywam tą wyciętą część (prostokąt osobno - to będzie tył kartki, trójkąt osobno - to będzie klapka kartki); na różowo zaznaczyłam miejsca do z zbigowania


3.  zbigowane boki zaginamy do środka, a powstałe dwa trójkątne końce również bigujemy (kolor różowy) i wyginamy na zewnątrz (rys.4)
4. mamy przygotowaną bazę kartki, wstążeczkę i wcześniej wycięty fragment

  

5. wygięte końce smarujemy po brzegach klejem (kolor różowy), na środku układamy połowę wstążki potrzebnej do zawiązania  i całość przyklejamy do przygotowanego fragmentu
6. na szaro zaznaczyłam przyklejone końcówki; na różowo miejsca, które smarujemy klejem; nie smarujemy klejem na górnym brzegu - to sprawi, że kopertówka zawsze będzie się łatwo otwierać,a papier na wierzchu nie będzie się napinał ani marszczył; sklejamy lewą i prawą stronę ze sobą


7. nie sklejone klapki zaginamy do środka, pomiędzy nimi możemy zamocować ozdobne falbanki
8. ja dodatkowo zaokrąglam rogi klapki kopertówki, pomiędzy które wklejam druga część wstążeczki


9. i tym sposobem mamy gotową do ozdabiania bazę kartki kopertówki :)


A tak wyglądają moje dwie kopertówki wykonane z użyciem papierów Magicznej Kartki z kolekcji Niewinność (NW031 i NW046):
 





Na koniec Bardzo Was wszystkich pozdrawiam i dziękuję, że jesteście z nami :)
W imieniu Magicznej Kartki oraz naszej całej ekipy DT
składam najszczersze życzenia spokojnych i radosnych Świat Wielkanocnych :*

8 komentarzy:

  1. Świetny kursik, dziękuję :) Wiosny w sercu i rodzinnych świąt życzę!

    OdpowiedzUsuń
  2. odwzajemniam życzenia :)
    kursik jest fantastyczny ale co znaczy "zbigować" - dla mnie początkującej to magia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zbigować - za pomocą bigownicy (bigówki/trymera) albo kości introligatorskiej wykonać rowek w papierze ułatwiający zgięcie papieru :)
      pozdrawiam :*

      Usuń
    2. śliczne dzięki :) zaczynam w scrapie i moja gilotynka ma takie ostrze :) będę ćwiczyć :)

      Usuń
  3. cudne kopertówki!!! pozdrawiam zimowo-wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny kursik :-) Wielkie dzięki :-)))

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za wszystkie Wasze komentarze :)